Rendhagyó rendezvényként a Fórum Média Kft. az idén is megrendezte a szakmai körökben nagy népszerűségnek örvendő Magyar Vasút Konferenciát, amelyet szeptember 22-én tartottak meg az Aquincum Hotelben. A rendezvényen mintegy 250 szakember vett részt.
A CER Cargo Holdingot Horváth Zsolt általános vezérigazgató-helyettes, Végh András nemzetközi kapcsolatokért felelős igazgató, és Vass Anikó, a BILK-TRANS Kft. ügyvezetője képviselte.
A konferencia első részében átadták az idei Sípos István díjat, amelyet idén Juhász Gyula, az MMV vezérigazgató-helyettese kapta meg munkássága elismeréseként.
A rendezvény fő témája a vasúti teherfuvarozás versenyképessége, illetve annak javítása volt.
Becsey Zsolt helyettes-államtitkár megnyitójában a kormányzati vasúti politikáról szólva, hangsúlyozta, hogy a különböző támogatási projektekből újabb százmilliárdokat költenek majd infrastruktúra fejlesztésekre, zömében fővonalakon, illetve az ott található állomásokon.
A nap folyamán az előadók több szempont szerint vizsgálták a vasút, a vasúti szállítmányozás és a közúti szállítás kapcsolatát.
A vasútnál az egyik fő problémát a szakemberhiány jelenti, hiszen a vasúti szakmák továbbra sem vonzóak a fiatalok számára. Mozdonyvezetőkből folyamatosan hiány mutatkozik.
Nem csupán a szakemberhiány jelent gondot. Az EU tagországaiban további probléma, hogy a vasút folyamatosan teret veszít a közúttal szemben. A fejlesztési projektek tovább nehezítik a helyzetet: javul ugyan az infrastruktúra színvonala, de a forgalom akadályoztatások miatt − a több évig is elhúzódó munkák esetén − olyan késéseket, illetve többletköltségeket eredményeznek a szállításokban, amelyek szintén a közút malmára hajtják a vizet.